Přidat téma | Úvodní strana 
Seznam témat
Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum: 09.09.2020, 15:41:47

Koho trápí špatné studené starty, tak čtěte. Třeba se dozvíte něco nového.

Volnoběh u Una T je řešen kombinací několika vstupních parametrů.

1) nastavení váhy vzduchu
2) nastavení dorazu klapky
3) nastavení obtokového šroubu klapky
4) naatavení obtokového tepelného kanálu

Toto vše spolu souvisí a jakmile se podcení jeden faktor, je vše špatně


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 15:56:41

Začnu od toho jednoduššiho. Bod č.1 + fialová:

Nastavení TAS šroubku. Šroubek musí být nastaven tak, aby se klapka i při nízkých venkovních teplotách "nelepila" na hliníkové vrtání. Jinou funkci tento šroubek nemá a nikdy neměl. Tzn nastaví se opravdu jen na minimum, aby se klapka nelepila.

Potenciometr musí po jemném otevření cvaknout.

Obtokový šroub se nastavuje v závislosti na nanastavení tepelného obtokového kanálu.




Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 15:59:51

Co jsem dohledal, tak existují dva typy obtokových kanálů a ani v hayness manualu. 1) Bosch 0 280 140 135 - nejspíš starší model, který má pouze 1 vrstvu bimetalu uvnitř a Bosch 0 280 140 179, který má dvě překryvné vrstvy. Nicméně po otestování jsem zjistil, že fungují +- stejně.


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:02:07

Pokud si nejste jistí funkcí, dejte obtokáč do mrazáku. Po cca 30 minutách jej vyndejt3 a podívejte se skrz. Měl by tam být vidět otvor cca 3x3mm


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:02:38

Otvor při studeném stavu


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:03:17

Potom obtokáč ohřejeme na cca 60st a měl by se uplně zavřít


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:06:17

Pokud tomu tak není, nastavte to pomocí nastavovacího šroubu M4.


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:09:42

Nyní máme skoro hotovo. Vraťte obtokový ventil na svoje místo, zapojte předehříváni ventilu (pujde to i bez něj, ale budou déle vyšší otáčky) Ventil bere teplo z hlavy motoru a podle toho se přivírá.

Pak už zbývá nastavit obtokový šroub na sání, pokud je vše správně, měl by být otevřený cca 1-2ot od uplného zavření.


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:12:36

Pokud jste to udělali správně, musíte nastavit volnoběžné otácky na cca 900, ale při zapnutých světlech a idealně např. Ventilátor. Po sepnutí sahary se otáčky sníží. Vypnutí světel a ventilátoru cca 1000-1050ot.


Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo
Autor: ReproBoy
Datum:09.09.2020, 16:17:32

Jinak toto nastavení platí hlavně pro seriové vstřikovače a vstřikovače do průtoku 200cc. Pro vyšší vstřikovače je potřeba mimo naladění váhy také jiné nastavení obtokového šroubu na sání.

Seznam témat
Odpovědět na tento příspěvek
Vaše jméno: *
code - bez tohoto obrazku nemuzete vlozit prispevek
Vaše heslo: *
(Kód z obrázku)
Váš e-mail:
Obrázek: 
Maximální rozlišení obrázku závisí na rychlosti Vašeho připojení!!
Ideálně vkládat obrázky do velikosti 1400x1050 pixelů, 1024kb, akceptovány jsou obrázky typu JPEG, JPG, GIF, BMP ...
Text zprávy: *
  Zasílat odpovědi na výše uvedený email
* - povinný údaj
* - heslo zadejte pouze pokud máte zaregistrovanou přezdívku
Obrázek - podporovány jsou pouze obrázky typu jpeg, png, bmp a jejich velikost bude automaticky přizpůsobena.