Přidat téma | Úvodní strana | ||
Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
Autor:
ReproBoy
Datum:
09.09.2020, 15:41:47
Koho trápí špatné studené starty, tak čtěte. Třeba se dozvíte něco nového. Volnoběh u Una T je řešen kombinací několika vstupních parametrů. 1) nastavení váhy vzduchu 2) nastavení dorazu klapky 3) nastavení obtokového šroubu klapky 4) naatavení obtokového tepelného kanálu Toto vše spolu souvisí a jakmile se podcení jeden faktor, je vše špatně ![]() | ||
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 15:56:41 Začnu od toho jednoduššiho. Bod č.1 + fialová: Nastavení TAS šroubku. Šroubek musí být nastaven tak, aby se klapka i při nízkých venkovních teplotách "nelepila" na hliníkové vrtání. Jinou funkci tento šroubek nemá a nikdy neměl. Tzn nastaví se opravdu jen na minimum, aby se klapka nelepila. Potenciometr musí po jemném otevření cvaknout. Obtokový šroub se nastavuje v závislosti na nanastavení tepelného obtokového kanálu. ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 15:59:51 Co jsem dohledal, tak existují dva typy obtokových kanálů a ani v hayness manualu. 1) Bosch 0 280 140 135 - nejspíš starší model, který má pouze 1 vrstvu bimetalu uvnitř a Bosch 0 280 140 179, který má dvě překryvné vrstvy. Nicméně po otestování jsem zjistil, že fungují +- stejně. ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:02:07 Pokud si nejste jistí funkcí, dejte obtokáč do mrazáku. Po cca 30 minutách jej vyndejt3 a podívejte se skrz. Měl by tam být vidět otvor cca 3x3mm ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:02:38 Otvor při studeném stavu ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:03:17 Potom obtokáč ohřejeme na cca 60st a měl by se uplně zavřít ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:06:17 Pokud tomu tak není, nastavte to pomocí nastavovacího šroubu M4. ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:09:42 Nyní máme skoro hotovo. Vraťte obtokový ventil na svoje místo, zapojte předehříváni ventilu (pujde to i bez něj, ale budou déle vyšší otáčky) Ventil bere teplo z hlavy motoru a podle toho se přivírá. Pak už zbývá nastavit obtokový šroub na sání, pokud je vše správně, měl by být otevřený cca 1-2ot od uplného zavření. ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:12:36 Pokud jste to udělali správně, musíte nastavit volnoběžné otácky na cca 900, ale při zapnutých světlech a idealně např. Ventilátor. Po sepnutí sahary se otáčky sníží. Vypnutí světel a ventilátoru cca 1000-1050ot. ![]() | |
Re: Nastavení volnoběhu a volnoběžného ventilu Turbo | ||
![]() | Autor: ReproBoy Datum:09.09.2020, 16:17:32 Jinak toto nastavení platí hlavně pro seriové vstřikovače a vstřikovače do průtoku 200cc. Pro vyšší vstřikovače je potřeba mimo naladění váhy také jiné nastavení obtokového šroubu na sání. | |
Odpovědět na tento příspěvek | ||
|